Wednesday, March 23, 2011

Kad Kredit Ikhwan Maybank

First CC aku pakai adalah dari Maybank, dekat 10 tahun jugak... bayaran sentiasa full. Atas alasan tertentu, aku terminate pada 2008. Kemudian pakai CC lain.. sama jugak, setiap bulan bayar penuh walau penggunaan banyak mana pun. Sebab bagi aku CC ni bukan kad hutang tapi sebab tak nak bawa cash. Disamping itu aku boleh collect point. Sehingga kini limit aku 38k... tapi aku tak kisah pun... Baru2 ni rasa nak apply semula Kad Kredit dengan maybank, yang Ikhwan tu lah... sebabnya kerana dari mula kerja memang gaji aku dengan maybank, semua bill bayar guna maybank2u. Mula apply end last year kat sek 9 shah alam.. sampai sudah diam....awal 2011 apply lagi kat seksyen 18 shah alam, sampai sebulan lebih baru terima surat kelulusan.. tapi yang hampehnyer... suruh aku fill borang untuk buat SI bagi pembayaran CC tersebut, sebagai syarat kelulusan... terkezut..jugak.. akunyer rekod ngan maybank dan bank lain punyala cantik..suruh aku isi form SI. So, bagi akulah..maybank ni agak lembab dan eksen lah... Mungkin dia tak tahu prinsip aku.. kalau buat hutang mesti bayar punya... atau mungkin dia tengok akunyer jumlah pinjaman mengerunkan... percaya atau tidak.. jumlah aku berhutang kat bank lebih 700k dan bayaran bulan2 4k lebih... gaji aku pun 4k lebih je..... memang tight tapi still boleh bergerak dan manageable... hee..hee.

No comments:

Post a Comment