Monday, April 11, 2011

Medium Apartment Sec 7 Shah alam

Minggu lepas ada deal untuk angkat satu unit. View, pergh.. rumah cantik, sebab owner duduk sebelum ni. Tingkat satu, wow terbaeek. Ada aicond lama 3 bijik, sofa, katil , fridge lama, plaster ceiling, kitchen cabinet cantik, rumah bersih. Kalau tambah TV, washing machine dah boleh consider fully furnish. Sewa 1st floor fully furnish boleh go up to RM900 atau easily RM850. Agent mmg jual murah juga, RM130k.. after nego RM125k. Tanya several valuation company, paling tinggi boleh bagi 125k.. jadi harga tersebut adalah at par dengan MV. Walau ramai yang kata dan officer bank jugak kata, selalunya owner akan jual above MV di kawasan ni. Kalau buat loan 90%, bayar bulan dalam RM650. Compared to sewa about RM850. RM200 +ve cashflow.. berbaloi ke?..

At last, atas dasar jangan jadi despread buyer dalam investment, maka aku nego lagi minta 120k saja. Aku tak peduli apa orang kata, set my target, harga mesti 120k dan kalau setuju aku akan cari valuation yang boleh bagi 130k, supaya dp kurang. At last, melepas aku sebab unit tu terjual dengan harga 128k.

Kalau refer dalam mudah.my(com) rata2 orang nak jual 140k. Adakah aku telah melepas peluang keemasan?... bagi aku tidak. Ini adalah pengalaman pertama untuk aku deal dalam property investment...

No comments:

Post a Comment